جراحی زیبایی واژن

• جراحی زیبایی واژن
جراحی زیبایی واژن

همانطور که میدانید، دستگاه تناسلی یکی از اصلی ترین ارگان های بدن محسوب می شود. به همین دلیل مراقبت از آن بسیار حائز اهمیت هست. امروزه با پیشرفت علم و تکنولوژی میتوان بسیاری از معضلات موجود در دستگاه تناسلی را برطرف کرد و سعی می شود که با بکارگیری روش های مختلف تمامی مشکلات برطرف شود و زیبایی از دست رفته واژن را بازگرداند

جراحی زیبایی واژن چست؟

انواع روش های جراحی زیبایی واژن وجود دارد که می‌توانند باعث زیبایی ناحیه تناسلی و در نتیجه افزایش اعتماد به نفس در خانم ها شوند.
همانطور که گفتیم روش های مختلفی برای این کار وجود دارد که در ادامه به بررسی هر کدام از این روش ها می پردازیم. پس اگر می‌خواهید با جراحی زیبایی واژن و انواع آن آشنا شوید با ما همراه باشید:

هدف از انجام جراحی زیبایی واژن چیست؟

متقاضیان جراحی زیبایی تناسلی، با اهداف مختلفی از جمله؛ جوان سازی واژن ، تنگ تر کردن واژن، روشن تر ناحیه تناسلی، ترمیم واژن، رفع بیماری و عیوب واژن و… اقدام به جراحی زیبایی واژن می کنند.
البته هدف از جراحی زیبایی واژن فقط زیبا سازی دستگاه تناسلی نیست. بلکه می توان از این عمل برای رفع یکسری مشکلات که ممکنه در سنین مختلف بروز پیدا می کند اقدام کرد.

انواع جراحی زیبایی واژن در زنان:

همانطور که گفتیم ، جراحی زیبایی دستگاه تناسلی زنان شامل طیف وسیعی از اقدامات انجام شده بر روی دستگاه تناسلی زنان به جهت، تغییر در زیبایی و یا عملکرد آن است و شامل، روش های مختلفی است. از جراحی های زیبایی زنان در ناحیه واژن می توان به موارد زیر اشاره کرد؛

• واژینوپلاستی
  • لابیاپلاستی
  • پرینورافی
  • تزریق چربی به واژن
  • هودوپلاستی

از بین جراحی های زیبایی گفته شده لابیاپلاستی شناخته شده تر است. در ادامه به بررسی هر یک از روش های گفته شده می پردازیم و شما را با مزایا و عوارض این روش ها آشنا خواهیم کرد.

واژینوپلاستی:

این جراحی زیبایی با هدف، تنگ کردن عضلات کف لگن و اطراف ناحیه واژن مورد استفاده قرار می‌گیرد. شل شدگی و گشادی واژن، می تواند باعث شود که
عضلات دیواره واژن کنترل خود را از دست بدهند و قطر داخلی واژن افزایش یابد، و باعث ایجاد مشکل شود. همچنین این موضوع گاها می تواند منجر به بی‌اختیاری ادرار در بانوان شود. در واژینوپلاستی تغییراتی بر روی واژن انجام می شود و در نهایت باعث جوانی واژن و افزایش اعتماد به نفس خانم ها می شود. انجام این نوع عمل زیبایی برای اکثر خانم ها مناسب هست اما مناسب ترین افراد برای این جراحی موارد زیر هستند خانم های بطور مادرزادی دچار ناهنجاری های در ناحیه واژن شده اند.

خانم های که به دلیل زایمان های طبیعی مکرر دچار گشادی واژن شده‌اند خانم هایی که در رسیدن به ارگاسم دچار مشکل اند. خانم هایی که بطور مداوم به عفونت‌های واژن دچار هستند.

مزایای جراحی واژینوپلاستی

علاوه بر مواردی که در بالا اشاره شد، واژینوپلاستی مزایای دیگری همچون موارد زیر را نیز دارد:

✓افزایش اعتماد به نفس
✓ بهبود روابط جنسی
✓ زمان انجام این جراحی بسیار کوتاه است. بطوری که بیشتر از 2 ساعت طول نمی کشد.
✓جزء جراحی‌های کم خطر و بدون ریسک به حساب می‌آید
✓این روش جراحی زیبایی واژن هزینه کمتری نسبت به سایر روش‌ها دارد

عوارض واژینوپلاستی

واژینوپلاستی به دلیل اینکه قسمت های داخلی واژن را مورد هدف قرار می دهد می‌تواند عوارض بیشتری نسبت به سایر روش ها داشته باشد. به چند مورد از این عوارض در زیر اشاره می کنیم:

✓امکان بروز عفونت در این روش وجود دارد.
✓امکان خونریزی و لخته‌ های خونی در این روش وجود دارد.
✓امکان خشکی واژن وجود دارد.
✓امکان بروز اسکار به عنوان عارضه واژینوپلاستی
✓امکان عدم رضایت بیمار از نتایج واژینوپلاستی
✓امکان ایجاد تغییرات دائمی در حس
✓ احساس درد مداوم
البته توجه داشته باشید که احتمال بروز عوارضی گفته شده پایین است. و درصد کمی از بیماران با این عوارض رو به رو خواهند شد.

لابیاپلاستی:

لابیاپلاستی نیز یک روش جراحی زیبایی هست.
در کل به برداشت کامل یا قسمتی از لابیا مینور (لب های اطراف واژن) لابیاپلاستی گویند. این جراحی با هدف کوچک کردن و قرینه سازی لب های خارجی یا مینور واژن انجام می شود. برای انجام جراحی لابیاپلاستی نیز تصمیم گیرنده خود شما هستید اما با این حال این جراحی برای خانم هایی که داره شرایط زیر هستند می توانند اقدام به این نوع جراحی کنند:

✓ خانم های که دچار عدم تقارن لابیا هستند
✓ بزرگی لابیا
✓ خانم های که بوی بد و مشکلات بهداشتی ناحیه تناسلی دارند
✓ خانم های که احساس درد و ناراحتی حین مقاربت جنسی دارند
✓ خانم هایی که حین انجام فعالیت های ورزشی و پوشیدن لباس های تنگ دچار ناراحتی می شوند.
✓انحراف و پخش جریان ادرای

البته توجه داشته باشید که همانطور که گفتم انواع لبها با هر شکل و رنگی از نظر پزشکی کاملا طبیعی هستند.

مزایای لابیاپلاستی

✓ ایجاد حس اعتماد به نفس
✓ ایجاد تقارن در لبه های واژن
✓ بهبود کیفیت رابطه جنسی
✓ رفع درد ناشی از ساییدگی لابیاها
✓ تحریک ناحیه کلیتوریس
✓ سهولت در بهداشت ناحیه تناسلی
✓ نیازی به بستری و بیهوشی ندارد و به صورت سرپایی و با بی حسی موضعی قابل انجام است

عوارض لابیاپلاستی

✓خونریزی
✓ امکان عفونت
✓ امکان ماندن جای زخم (اسکار)
✓حساسیت و درد حین نزدیکی
توجه داشته باشید که لبهای تناسلی دارای پایانه های عصبی زیادی هستند. بنابراین، باید بدانید این جراحی، علیرغم کوچک بودنش، می تواند دردناک باشد.

تزریق چربی به واژن

میدانیم که با افزایش سن، افزایش وزن یا کاهش وزن یا رسیدن به سن یائسگی بافت زیر جلدی از بین می رود و شکل و عملکرد ناحیه واژن دچار تغییر می شود. در این روش به واژن و فیلرهای مخصوص چربی یا ژل در این نواحی زیبایی و لطافت از دست رفته پوست واژن را بازگرداند.

مزایای تزریق چربی به واژن

✓جوانسازی واژن
✓بازیابی رطوبت در واژن
✓یک تغییر ظاهری مطلوب
✓جبران حجم از دست رفته
✓ماندگاری نتایج

عوارض تزریق چربی به واژن

✓ایجاد قرمزی در محل تزریق
✓عفونت سطحی
✓تورم و کبودی
✓التهاب
البته توجه داشته باشید که تزریق ژل به واژن معمولاً عارضه خاص و جدی ندارد. عوارض گفته شده جزئی هستند و دو الی سه روز پس از تزریق برطرف می شوند.

پرینورافی

این جراحی هم یکی از روش های تنگ کردن واژن می باشد. در طی این روش جراح زیبایی زنان، دیواره های پشتی واژن را به نزدیک کرده و متصل می کند که موجب تنگ شدن واژن می شود.
برای بازسازی دهانه رحم و ترمیم ناحیه پرینه از روش جراحی زیبایی پرینورافی استفاده می شود. بطور کلی همانطور که گفتیم در این جراحی به تغییر شکل ناحیه تناسلی و ترمیم پرینه پرداخته می شود. این امر تنگ شدن واژن و برگشت به حالت قبل بارداری را در پی دارد. به عبارتی گشادی واژن به دلیل شل شدگی و افتادگی عضلات دیواره واژن و یا پارگی پرینه رخ می دهد. معمولا برای اصلاح عضلات دیواره واژن جراحی واژینوپلاستی انجام می شود ولی برای اصلاح پارگی پرینه جراحی پرینورافی کاربرد دارد. بدین منظور گاهی افراد به همراه ترمیم عضلات دیواره واژن با واژینوپلاستی به اصلاح پرینه نیز می پردازند.
اکثر خانم‌ هایی که به دلیل بالا رفتن سن و زایمان های طبیعی متعدد دچار شل شدن بافت واژن شده اند. می توانند این عمل را جهت تنگ کردن و زیبایی واژن انجام دهند

مزایای پرینورافی

✓ افزایش اعتماد به نفس و احساس رضایت
✓ در حین انجام این جراحی امکان روشن سازی واژن و تزریق ژل به واژن نیز وجود دارد.
✓ دوره ی نقاهت کوتاه، و امکان بازگشت سریع بیمار به زندگی روزمره

توجه داشته باشید؛ پس از انجام جراحی پرینورافی هیچ گونه تورم و قرمزی بر بدن فرد وجود نخواهد داشت.

عوارض پرینورافی

بطور کلی خطرات کمی در ارتباط با پرینورافی وجود دارد. اما در صورت بروز هر یک از موارد زیر، باید به پزشک معالج خود اطلاع دهید.

✓خون ریزی بیش از حد
✓علائم عفونت
✓یبوستی که از طریق دریافت فیبر برطرف نمی شود
✓ترشحات واژن همراه با بوی نا مطبوع

هودوپلاستی

زایمان، ژنتیک، ضربه یا زخم اغلب می‌تواند باعث تغییر شکل هود کلیتور شود. در طی این جراحی هود کلیتور به شکل اولیه خود باز می گردد.
انجام این جراحی برای خانم هایی مناسب است که :

✓ در پوشیدن لباس های تنگ مانند شلوار جین دچار مشکل می شوند
✓میخواهند ظاهر هود کلیتورال خود را بهبود بخشند.

عوارض هودوپلاستی

این جراحی هم مثل سایر جراحی ها قطعا دارای عوارض خواهد بود اما عوارض آن جزئی و موقت خواهند بود.
نکته ی قابل توجه اینکه؛ انتخاب یک جراح زیبایی زنان حرفه ای و با تجربه می تواند از بسیاری از عوارض و خطرات جلوگیری کند.
اما شاید برایتان سوال پیش بیاید که جراح زیبایی خوب و حرفه ای چه ویژگی هایی دارد؟
در پاسخ به این سوال باید بگوییم :
✓ تسلط کامل به آناتومی بدن زنان داشته باشد
✓ از تمام بیماری ها و مشکلات بیمار آگاهی پیدا کند
✓ مهارت، آگاهی و دانش کافی در زمینه جراحی زیبایی زنان داشته باشد

✓ نکات مراقبتی قبل و بعد از جراحی را به خوبی برای بیمار توضیح دهد
✓ از جدید ترین، به روز ترین، و اطمینان بخش ترین تجهیزات و روش ها برای انجام عمل بهره گیرد

ما را در اینستا دنبال کنید