لیزر واژن

• جراحی ترمیمی زنان
لیزر واژن

امروزه نام هایی مثل لیزر واژن، لیزر واژینال و استفاده از لیزر مونالیزا تاچ برای تنگ کردن واژن و روشن سازی ناحیه تناسلی زیاد به گوشمان می رسد.
جوانسازی واژینال با لیزر توسط متخصص زنان صورت می گیرد.
در بحث جوانسازی، لیزر توانسته اثر خوبی داشته باشد. جوانسازی واژن با لیزر یکی دیگر از کاربردهایی است که توانسته مورد استفاده افرادی قرار بگیرد که در این ناحیه نیاز به جوانسازی دارند. این لیزر قادر است تولید کلاژن را تحریک کند و بافت طبیعی واژن را بازسازی کند.

چه کسانی برای انجام لیزر واژینال مناسب هستند؟

همانطور که گفتیم لیزر تکنولوژی است که در موارد مختلفی کاربرد دارد. در زیر به چند مورد از موارد لیزر برای درمان ناحیه واژن اشاره می کنیم:
• لابیاپلاستی و عمل زیبایی واژن
• روشن سازی واژن
• جوانسازی واژن
• درمان علائم یائسگی
• درمان عفونت‌ مکرر قارچی واژن یا مثانه
• درمان خشکی واژن
• درمان اتروفی واژن
• درمان بی اختیاری ادراری با لیزر
• درمان دردهای مکرر حین رابطه جنسی
• درمان افتادگی رحم
• درمان زگیل تناسلی و بهبود بافت CIN دهانه رحم
• رفع ترک های بارداری (استرچها) و جای بخیه های سزارین

و درنهایت خانم هایی که دچار مشکلات زیر هستند می توانند از لیزر مونالیزا تاچ برای درمان بهره بگیرند:

• خانم هایی که مشکلات واژینال دارند
  • خانم هایی که مشکل بی اختیاری ادرار دارند
  • خانم هایی که مشکل افتادگی رحم دارند
  • خانم هایی که دردهای واژینال در هنگام مقاربت دارند
  • خانم هایی که عفونت های قارچی مختلف واژن دارند خانم هایی که مشکل خروج باد از واژن دارند
  • خانم هایی که آتروفی واژن دارند
  • خانم هایی که به دلایل مختلفی مثل زایمان دچار شلی واژن شده اند
  • خانم هایی که به دلیل یائسگی دچار خشکی واژن شده اند
  • خانم هایی که زگیل تناسلی دارند
  • خانم هایی که مشکلات ناشی از یائسگی دارند

مقاله برای مطالعه بیشتر:

تنگ کردن واژن

مزایای لیزر واژن

• لیزر در مقایسه با سایر روش های مشابه ایمن تر و غیر تهاجمی است
• در هنگام درمان با لیزر نیازی به بی حسی یا بی هوشی نخواد بود چون لیزر درد ندارد
• همه ی عمل هایی که انجام می شوند قطعا یکسری عوارض خواهد داشت اما این عوارض در در مان با لیزر بسیار کم خواهد بود
• در مان با لیزر کوتاه مدت است و در مدت زمان کمی عمل انجام می گیرد
• هزینه ی انجام عمل با لیزر نسبت به جراحی بسیار کمتر است
• درمان با لیزر دوره نقاهت بسیار کمی دارد بطوری حتی شما میتوانید بلافاصله بعد از درمان فعالیت های روزانه ی خودتون رو تنجام بدین
• لیزر می تواند PH واژن را تنظیم کند که این موضوع باعث می شود تا میزان عفونت های واژینال کاهش پیدا کند.

عوارض لیزر واژن

اکثر خانم هایی که تحت درمان لیزر واژن قرار می گیرند ممکن است پس از درمان و یا در طی لیزر، علائمی مثل: خارش، سوزش، قرمزی یا تورم داشته باشند. اما، این عوارض بیش از چند روز طول نمی کشد و معمولا اثرات طولانی مدت مرتبط با درمان لیزر واژینال گزارش نشده است.

آمادگی های قبل از لیزر

روزی که قصد انجام لیزر واژن دارید حتما دوش بگیرید و ناحیه درمان را کامل خشک کنید به هیچ عنوان از مرطوب کننده یا لوسیون در محل در مان استفاده نکنید قبل از انجام لیزر محل درمان نباید مو های زائد بلند داشته باشد. البته دقت کنید که تا 3 روز قبل از لیزر اپیلاسیون ، شیو و سیولاریوم ممنوع است

مراقبت های های بعد از انجام لیزر واژن

چنانچه احساس درد یا سوزش در محل درمان داشتید می توانید از کمپرسی یخ برای کاهش التهاب و تورم استفاده کنید تا 3الی 4 روز پس از لیزر از انجام فعالیت های ورزشی و هر گونه فعالیت سنگین خودداری کنید مراقب باشید تا ناحیه ی در مان دچار آسیب و یا زخم نشود‌.
سعی کنید تا ۱ ماه رابطه‌های جنسی پرفشار نداشته باشید. و پنج روز اول پس از عمل کلا از رابطه‌ی جنسی خوداری کنید.
تا ۵روز بعد از لیزر واژن از پوشیدن شلوار های تنگ و ساپورت و جوراب شلواری خودداری کنید

لیزر واژن به چه شکل انجام می‌شود؟

این عمل به شکل سرپایی بوده و در کلینیک یا مطب توسط پزشک متخصص انجام می‌شود.

در تکنولوژی لیزر، یک پروب کوچک وارد واژن می‌شود. صد‌ها ستون کوچک از انرژی لیزر پس از آزاد شدن از پروب، دیوار داخلی واژن را مورد هدف قرار می دهند و به این شکل ترمیم و جوان سازی اتفاق می افتاد.
انرژی لیزر، پس کمتر از یک دهم ثانیه از دستگاه خارج می‌شود و کمی از بافت را حذف می‌کند و این کار بدن را تحریک می‌کند که پس از آن، بافت سالم و جدید رشد کند.

نتیجه انجام لیزر واژینال

به دلیل عوامل مختلفی مانند بالا رفتن ست و یا تغییرات هورمونی، و … واژن دچار تغیراتی خواهد شد که این تغییرات بر روی کلاژن سازی در این ناحیه اثر می گذارد و در نهایت دیوارهی واژن استحکام خود را از دست می دهد که این خود باعث به وجود آمدن مشکلاتی از قبیل نشت ادرار و آتروفی واژن می شود. در نهایت زندگی فرد تحت تاثیر این مشکلات قرار می گیرد. این روش توانایی برطرف کردن مشکلات گفته شده را دارد و همانطور که گفتیم ایمن است و از راه پالس های انرژی لیزر به لایه مخاط واژن و گرمایی که در این نقاط متمرکز می شود باعث بازسازی بافت کلاژن می شود و با تولید الاستین واژن تنگ تر می شود. این تنگی بر روی مثانه هم تاثیر می گذارد و باعث کنترول بی اختیاری ادرار می شود. در نهایت می توان گفت، لیزر واژینال باعث بازسازی کامل مخاط واژن و تشکیل بافت واژن با فیبرهای کلاژن بلند و ضخیم می شود.

هزینه ی لیزر واژن چقدر است؟

چه کسانی کاندید مناسبی برای استفاده از لیزر مونالیزا تاچ نیستند؟

استفاده از لیزر مونالیزا تاچ منع خاصی ندارد. فقط در حالتی که شلی واژن به علت و زایمان های متعدد یا عوامل دیگر بیش از حد باشد استفاده از روش لیزر نتیجه ی مطلوبی نخواهد داشت. و همچنین خانم هایی که دارای شرایط زیر باشند ابتدا باید مشکلشان را حل کنند سپس از لیزر مونالیزا استفاده کنند. این مشکلات به شرح زیر هستند؛
خانم هایی که در تست پاپ اسمیر یا کولپوسکوپی آنها نتایج مشکوک و غیرطبیعی وجود دارد.
خانم هایی که به تازگی ناحیه واژن یا رحمشان را جراحی کرده اند.
خانم هایی که به تنگی مجاری ادراری مبتلا هستند. خانمهایی که افتادگی رحم آنها شدید است.
افرادی که به عفونتهای واژینال مبتلا هستند.

پاسخ به چند سوال متدوال در مورد لیزر واژینال

آیا می توان از روش لیزر برای جوانسازی واژن بهره برد؟ بله در حالت کلی میتوان گفت 3 جلسه نیاز است اما بسته به پوست بیمار و میزان جواب دهی پوست به لیزر،آماده سازی قبلی و نوع لیزر تعداد جلسات متفاوت است. گاهی اوقات حتی بعد از یک جلسه بیمار به نتیجه دلخواه میرسد اما در مقابل هم دیده شده است که میزان تیرگی پوست، تعداد جلسات را افزایش می دهد.

لیزر مونالیزا چقدر ماندگاری دارد؟

میزان ماندگاری روش لیزر درمانی بسته به عوامل مختلف متفاوت است. مثلا این روش، در درمان بی اختیاری ادرار، بین 4 تا 5 سال ماندگاری دارد و در رفع مشکلات آتروفی، ماندگاری بالایی دارد.

آیا با لیزر می توان لبیاپلاستی انجام داد؟

بسته به تکنیکی که استفاده می شود می توان لابیاپلاستی را با لیزر انجام داد.

آیا بیمه ها هزینه های لابیاپلاستی با لیزر را پوشش می دهند؟

خیر، هیچ کدام از عمل های زیبایی تحت پوشش بیمه و بیمه های تکمیلی قرار نمی گیرد.

تعداد جلسات درمان با لیزر مونالیزاتاچ چقدر است؟

تعداد جلسات موردنیاز برای انجام لیزر مونالیزا به نوع و شدت بیماری شما بستگی دارد. پزشک متخصص زنان یا جراح زیبایی زنان می تواند به شما بگوید که دقیقا به چند جلسه درمانی نیاز خواهید داشت.

آیا لیزر مونالیزا در درمان عفونت های واژن تاثیر دارد؟

بطور طبیعی در داخل واژن همه خانم ها یک سری باکتری هایی وجود دارد که این باکتری ها برای رشد و حیاتشان نیاز به محیط واژن و مخاط طبیعی و سالم واژن دارند. این باکتری ها با رشدشان از تکثیر باکتری های بیماری زا در بدن جلوگیری می کنند. لیزر مونالیزا با بهبود بخشیدن محیط واژن و با افزایش کلاژن ها و افزایش خونرسانی شانس را برای تغذیه و حیاط این باکترها فراهم می کند در نتیجه از عفونت های مکرر واژن جلوگیری می کند.
جهت کسب اطلاعات بیشتر میتوانید با ما در ارتباط باشید .
در پایان صمیمانه از همراهیتان سپاس گزاریم امیدواریم مطالعه این مطالب برایتان سودمند بوده باشد.

اینستاگرام خانم دکتر اسماعیل لو را دنبال کنید